Damon Hypersport: Hλεκτρικό superbike με ραντάρ

Damon Hypersport: Hλεκτρικό superbike με ραντάρ

Μια εταιρεία από τον Καναδά επιχειρεί να μας δείξει μια εντελώς νέα προσέγγιση στο τι εστί όχι μόνο ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, αλλά και ασφάλεια στους δύο τροχούς.

Εντάξει, στην παρούσα φάση όλες οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σαν από το μέλλον φαντάζουν, η περίπτωση του Hypersport της Damon Motorcycles όμως είναι διαφορετική καθώς συνδυάζει επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πως αποφασίζεις να φτιάξεις μια «ασφαλή» μοτοσυκλέτα?

Αρχικά πρέπει να ..τρακάρεις, όπως έπραξε –ή μάλλον έπαθε- ο CEO και συνιδρυτής της Damon, Jay Giraud. Ένα ατύχημα με μοτοσυκλέτα το 2016 στη Τζακάρτα ήταν η αφορμή και ένα χρόνο μετά ο Giraud θα ένωνε τις δυνάμεις του με τον Dom Kwong, εξελίσσοντας τα πρώτα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων. Το 2019, το πρωτότυπο μιας μοτοσυκλέτας με σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης θα ήταν γεγονός.

Ουσιαστικά, η μοτοσυκλέτα έχει ένα «νευρικό σύστημα», το οποίο αντιλαμβάνεται μέσω καμερών και αισθητήρων ραντάρ το τι συμβαίνει γύρω της σε γωνία… 360 μοιρών. Σαρώνοντας συνεχώς το περιβάλλον, όταν έρθει μια στιγμή κινδύνου ο αναβάτης θα δει προειδοποιητικά led στον πίνακα οργάνων ή/και θα νιώσει τα clip-on του τιμονιού να δονούνται, επιστώντας του την προσοχή. Οι καινοτομίες όμως δεν σταματούν εδώ, καθώς το Hypersport –στη θεωρία τουλάχιστον- έχει και μεταβαλλόμενη θέση οδήγησης, με τον αναβάτη να αλλάζει θέση σε τιμόνι και μαρσπιέ με το πάτημα ενός κουμπιού. Πας στη δουλειά σου; Όρθια θέση. Έχεις όρεξη για σπορ οδήγηση; Ένα κλικ και η θέση γίνεται πιο σκυφτή.

Το πιο σημαντικό μέρος της μοτοσυκλέτας όμως είναι το Hyperdrive, ένας συμπαγής, μονοκόκ πυρήνας που περιλαμβάνει τη μπαταρία, τον εναλλάκτη και τον ηλεκτροκινητήρα, λειτουργώντας ταυτόχρονα και ως δομικό στοιχείο εν είδει πλαισίου. Η Damon μάλιστα, υπόσχεται και ισχύ που φτάνει τα 160Kw (215Hp!) με τη ροπή να φτάνει τα τρομακτικά 235Nm.

Για το Hypersport υπάρχουν 4 εκδόσεις, οι SE, SX, HS και Premier, με το κόστος τους να ξεκινά από τα 16.995 δολάρια για τη βασική έκδοση με τους 100Hp και τα σχεδόν 200 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η κορυφαία έκδοση (Premier) κοστίζει 39.995 δολάρια, αποδίδει 200+Hp και προσφέρει πάνω από 300 χιλιόμετρα αυτονομία. Ταυτόχρονα, η Premier έκδοση εξοπλίζεται με Ohlins και Brembo σε αναρτήσεις και φρένα αντίστοιχα.

Οι προπαραγγελίες έχουν ξεκινήσει με μόλις… 100 δολάρια (1.000 στην περίπτωση του ακριβότερου της γκάμας Premier), με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται το 2022. Πραγματικότητα ή όχι, η Damon Motorcycles υπόσχεται πολλά και το σενάριο πολλά κεράσια/μικρό καλάθι είναι υπαρκτό. Κατά τ’ άλλα, μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες για τις εκδόσεις και την τεχνολογία των Καναδών πατώντας εδώ.

Πηγή