E-Power Rodster-20 kg-m ροπής, επιταχύνει πιο γρήγορα από S1000R!

E-Power Rodster-20 kg-m ροπής, επιταχύνει πιο γρήγορα από S1000R!

Στα πλαίσια ενός τεχνικού συνεδρίου στην Γαλλία, η BMW Motorrad, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αποκάλυψε την πρωτότυπη ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτας που εξελίσσει και η οποία θα οδηγήσει στο μοντέλο παραγωγής.

Πρόκειται για το Ε-Power Roadster, όπως το ονομάζουν οι Βαυαροί, σχέδια του οποίου είχαν επίσης αποκαλυφθεί πρόσφατα. Η μοτοσυκλέτα, δεν διαφέρει από αυτό που περιγραφόταν στα σχέδια, φέροντας μια κεντρική ενιαία μονάδα, μέσα στην οποία είναι “εγκιβωτισμένες” οι προερχόμενες από την σειρά 2 υβριδικών αυτοκινήτων μπαταρίες, χωρητικότητας 13 kW και ένα μεγάλο μέρος των ηλεκτρονικών.

Κάτω από αυτή την διάταξη βρίσκεται το μοτέρ, με τον ρότορα του τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άξονα, το οποίο είναι παρόμοιο με αυτό που εφαρμόζεται στην υβριδική σειρά 7 αυτοκινήτων της BMW. Η τελική μετάδοση γίνεται μέσω paralever άξονα, από R1200RS, χωρίς να υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων , ενώ το μπροστινό είναι από S1000R. Ένα πλαίσιο χωροδικτύωμα, αποτελεί “συνδετικό κρίκο” στην όλη κατασκευή.

bmw e 3

Τα δύο ψυγεία χαμηλά, πίσω από τον μπροστινό τροχό,  μαρτυρούν –προφανώς- σύστημα ψύξης, του οποίο το κύκλωμα διακλαδίζεται στις μπαταρίες και στο μοτέρ, προκειμένου να απάγεται μέρος τον υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται.

Σε ότι αφορά στο βάρος, αυτό ανακοινώνεται στα 290 κιλά, με την BMW Motorrad να δηλώνει όμως ότι μπορεί εύκολα η τιμή αυτή να μειωθεί στα 260, όσο η εξέλιξη συνεχίζεται.

Η ισχύς είναι 134 ίπποι και 20,3 kg-m ροπής, ενώ σε ότι αφορά στην δεύτερη τιμή, με τον υποπολλαπλασιασμό που επιτυγχάνεται μέσω της σχέσεως στην τελική μετάδοση, η ροπή φτάνει τα –αριθμητικά- 152 kg-m.

bmw e 2

Αυτές οι τιμές ισχύος και ροπής, έχουν ως αποτέλεσμα, μια επιτάχυνση 2,9 δευτερολέπτων από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα παρά τα μεγάλο βάρος και τον κόφτη που έχει τοποθετήσει η BMW Motorrad στο πρωτότυπο, περιορίζοντας τις σ.α.λ. στις 12.000 και την μέγιστη ταχύτητα στα 160 χλμ./ώρα.

Για σύγκριση, η εταιρεία έβαλε δίπλα στο E-Power Rodster ένα S1000R, το οποίο δεν έχει καμία απολύτως τύχη στις επιταχύνσεις από στάση, με το ηλεκτροκίνητο να το κερδίζει κατά κράτος.

bmw e 4

Σε ότι αφορά στην αυτονομία, οι άνθρωποι της BMW Motorrad ήταν ξεκάθαροι! Ανέφεραν ότι η μοτοσυκλέτα δεν πρόκειται να βγει στην παραγωγή, πριν εξασφαλιστεί μια αυτονομία τουλάχιστον 200 χιλιομέτρων, κάτι πουν δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί με τα σημερινά δεδομένα, σε ότι αφορά στην τεχνολογία και στις υποδομές.

bmw e 5

Η φόρτιση διαρκεί περίπου 30 λεπτά, προκειμένου να πληρωθεί το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών αλλά για αυτό απαιτούνται ειδικοί ταχυφορτιστές, ενώ σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα που φέρουν ειδικό σύστημα ψύξης, για να αντιμετωπιστούν οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά την διαδικασία αυτή,  δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση κάτι παρόμοιου στο δίτροχο.

bmw e 6

Όποτε, το concept είναι μια κλεφτή ματιά στο e-μέλλον της BMW Motorrad, το οποίο φαίνεται πολλά υποσχόμενο. Η εταιρεία άνοιξε τα χαρτιά της και χωρίς περιστροφές και μισόλογα, έδειξε ότι ήδη έχει ξεκινήσει την εξέλιξη πάνω  στην ηλεκτροκίνηση, προετοιμαζόμενη για τις μέρες που πρόκειται να έρθουν.

Πηγή