Καβάλα-Σμύρνη με ένα σύνθημα: «Βάλτο καλά στο κεφάλι σου, το κράνος είναι μαγκιά»

Καβάλα-Σμύρνη με ένα σύνθημα: «Βάλτο καλά στο κεφάλι σου, το κράνος είναι μαγκιά»

0 «σύντροχοι» ετοιμάζουν ένα ταξίδι 3.000 χιλιομέτρων, με «συνταξιδιώτες» ένα μήνυμα ζωής και μερικούς προβληματισμούς οι οποίοι αφορούν την κοινωνία, την Πολιτεία και κάθε αρμόδιο φορέα

Για πολλούς η μοτοσυκλέτα δεν είναι ένα απλό και χρηστικό μέσο μεταφοράς. Είναι έρωτας, είναι τρόπος ζωής, ο οποίος, όμως, διέπεται από απαράβατους κανόνες και ένας από αυτούς είναι η χρήση του κράνους.

Σε αυτό το πλαίσιο και με σύνθημα «Βάλτο καλά στο κεφάλι σου, το κράνος είναι μαγκιά» μια παρέα 10 μοσοσυκλετιστών ξεκινάει από την Καβάλα με προορισμό την Σμύρνη, διανύοντας εν είδει μιας καμπάνιας ζωής με παραλήπτες κυρίως τους νέους οδηγούς μοσοτυκλετών, την Πολιτεία και κάθε αρμόδιο φορέα που «θέλει» να σέβεται την ίδια την ανθρώπινη ζωή.

Καβάλα-Σμύρνη: Το «εγχειρίδιο» ζωής του ταξιδιού

Ο κόσμος της μοτοσυκλέτας είναι ξεχωριστός κι έχει εκατομμύρια λάτρεις σε όλο τον κόσμο.

Η πόλη της Καβάλας έχει ξεχωριστή θέση σε αυτόν, κάτι που αποδεικνύει κάθε χρόνο με την πολυπληθέστερη συμμετοχή μηχανόβιων στις ετήσιες μοτοσυγκεντρώσεις.

Οι δεκαετίες του ’70 και του ’80 όπου οι μηχανές είχαν δύσκολο «στήσιμο» και η πρόσβαση σε σωστό εξοπλισμό ήταν αδύνατη, έχει περάσει ανεπιστρεπτί και πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογίες για να μην είμαστε σωστοί αναβάτες. Αγαπούν τα ταξίδια, έτσι ντύνονται σωστά, σέβονται τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων, συμπεριφέρονται ως ενήλικοι κι όχι ως «κάγκουρες».

Στην πόλη μας μια παρέα αναβατών που αποτελείται από 9 Καβαλιώτες κι έναν Βεροιώτη, ετοιμάζονται να ταξιδέψουν το βράδυ της Πέμπτης 6 Ιουνίου 2019 για μια διαδρομή μέχρι την Σμύρνη. Στα περίπου 3.000 χλμ που θα διανύσουνέχουν κύριο σύνθημα το «Βάλτο καλά στο κεφάλι σου, το κράνος είναι μαγκιά». Προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους νέους κυρίως μοτοσυκλετιστές, ώστε να κάνουν σωστή χρήση του κράνους και να αποτελεί γι’ αυτούς μία ρουτίνα που κρατάει μια ζωή αλλά τους δένει με αυτή.

Πάνω από τα 2/3 των ατυχημάτων αφορούν εφήβους οδηγούς ή συνοδηγούς μηχανών ή σκούτερ. Δυστυχώς οι απώλειες είναι πολλές και η θλίψη μεγάλη. Σε όλη αυτήν την καμπάνια πρέπει να υπάρχει η συνεργασία πολλών παραγόντων. Πέρα από τους εθελοντές μηχανόβιους η πολιτεία είναι αυτή που πρέπει να αναλάβει δράση πρώτη.

Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΝΟΥΣ ασφαλείας επιβάλλεται από τον νόμο σε όλους τους μοτοσικλετιστές της Ε.Ε. Έχει αποδειχθεί πως η χρήση του, μειώνει κατά 50% τις θανατηφόρες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, στις οποίες οφείλεται το 80% των θανάτων μοτοσικλετιστών σε δυστυχήματα. Συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι η μοτοσικλέτα αποτελεί πιο οικονομικό και φιλικό περιβαλλοντικά μέσο μεταφοράς από το αυτοκίνητο, η μειωμένη φορολογία στα κράνη θα ενίσχυε τόσο την οδική ασφάλεια όσο και την προστασία του περιβάλλοντος.

Παρά ταύτα, τα κράνη ασφαλείας μοτοσικλετιστών, παραμένουν εκτός του Παραρτήματος ΙΙΙ της Οδηγίας για τον ΦΠΑ (2006/112/EK), καθιστώντας την εφαρμογή μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ αδύνατη για τα περισσότερα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Συν τοις άλλοις, η γενικότερη τάση δημοσιονομικής προσαρμογής φέρνει αυξήσεις ΦΠΑ σε αρκετά κράτη-μέλη, καθιστώντας τα κράνη ασφαλείας ακόμη ακριβότερα.

Με βάση τα παραπάνω, οι μοτοσυκλετιστές θέτουν μια σειρά προβληματισμών:

  • Πιστεύει κανείς, πως τα κράνη ασφαλείας αποτελούν είδος πολυτελείαςώστε να ανήκουν στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ;
  • Διαμαρτυρόμαστε για τον άδικο ΦΠΑ 24% που υπάρχει στο κράνος το οποίο αφορά τις ζωές μας, ενώ σε πολλά κράτη της Ευρώπης αυτό είναι μηδενικό και ζητάμε να απαλλαχτούμε από αυτόν
  • Οι βουλευτές πρέπει να αντιδράσουν από κοινού και σύντομα, πριν τις εκλογές, να απαιτήσουν την συγκεκριμένη μείωση. Αφορά τους νέους μας που είναι παιδιά τους και είναι υποχρέωση τους η ασφάλεια τους
  • Δεύτερος φορέας που πρέπει να λειτουργήσει είναι η τροχαία κάθε πόλης. Η καλή αστυνόμευση και η σωστή ενημέρωση, μέχρι η χρήση του κράνους να γίνει συνείδηση για όλους, είναι δική της αρμοδιότητα
  • Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να εντάξει μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής όπου η χρήση τους κράνους θα έχει ιδιαίτερη ύλη, ώστε να γίνεται κατανοητό από την παιδική ηλικία, γιατί πρέπει να το φοράμε
  • Ζητάμε επίσης να περάσει ως μάθημα, από τα δημοτικά σχολεία η κυκλοφοριακή αγωγή και το πως ντύνεται ένας μοτοσυκλετιστής για να προλάβει το ατύχημα.
  • Η κυκλοφοριακή αγωγή θα πρέπει να είναι εβδομαδιαίο μάθημα στα σχολεία, ξεκινώντας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο η οδική ασφάλεια θα είναι μέρος της παιδείας και της κουλτούρας του σύγχρονου κοινωνικού ιστού

Οι 10 «σύντροχοι» που θα ταξιδέψουν στη Σμύρνη

  1. Σταύρος Μεταξάς
  2. Δημήτρης Ιωαννίδης
  3. Ανέστης Καραμανώλης
  4. Αλέξης Γεωρμπαλίδης
  5. Χρήστος Γιανκουδάκης
  6. Φώτης Σουλιώτης
  7. Χρήστος Βαϊνάλης
  8. Βαφείδης Γιώργος
  9. Κώστας Ντόνος
  10. Αλέξης Γούλας

Μοτοσικλετιστής είναι αυτός που δίνει το καλό παράδειγμα, (full εξοπλισμό και σεβασμό στους υπόλοιπους οδηγούς, είτε με 2 είτε 4 τροχούς).

Μοτοσικλετιστής είναι αυτός που ταξιδεύει στη φύση και την αγαπάει, αυτός που ζει και συμμετέχει στην κοινωνία βοηθώντας την.

Μοτοσικλετιστής είναι αυτός που ζει, στο πνεύμα του υγιή μοτοσυκλετισμού και το μεταδίδει στις επόμενες γενιές.

Ο δωδεκάλογος του μοτοσυκλετιστή για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων

  1. Να γίνεται σωστή συντήρηση και συχνός έλεγχος λειτουργίας για την καλή κατάσταση της μοτοσυκλέτας
  2. Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (οδηγός και συνοδηγός)
  3. Να γνωρίζουμε τα όριά μας
  4. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο. Δεν κάνουμε αγώνες στον δρόμο
  5. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (συνομιλία του οδηγού με τον συνοδηγό χωρίς τη χρήση ενδοεπικοινωνίας, χωρίς χέρια, κούραση του οδηγού, μη σωστή τοποθέτηση του συνοδηγού στο πίσω κάθισμα, κ.ά.)
  6. Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε να αφήσουμε τη μοτοσυκλέτα μας και να πάρουμε άλλο μέσον που θα μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι
  7. Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων
  8. Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα, πίνοντας νερό για να μην αφυδατωθούμε (όταν κάνουμε μεγάλα ταξίδια)
  9. Φροντίζουμε να φαινόμαστε (είτε με κάποια διακριτικά στα ρούχα μας, είτε με κάποιο έξτρα ειδικό/διακριτικό φωτισμό της μοτοσυκλέτας μας)
  10. Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας. (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κ.λ.π.)
  11. ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων
  12. Σκεφτόμαστε ότι αυτό που αξίζει με τον προορισμό… είναι το ταξίδι

 

Πηγή